ســروش
۲۳ مارچ ۲۰۱۸



قُدوم بهار ، نوروز و جشن دهقان مبارک باد!

آدمی نیست که عاشق نشود فصل بـهــار

هر گیاهی که به نوروز نجنبد حطب است

سعدی

چـــــون سپرم نـــه میان بـــزم بـه نـــوروز

در مــــهِ بهمن بتاز و جـــان عـــــدو سوز

رودکی

رسید موکب نـــــوروز و چشم فتنه غنود

درود باد بــــرین مـــوکب خجسته، درود

ملک الشعرای بهار

سال نو    ۱۳۹۷  شمسی را به شما آزادگان، رزمندگان، حق طلبان، فرهنگیان آزاده، پویندگان و جویندگان  و  رهروان راه آزادی و به خصوص دستیاران و همکاران زحمتکش و پربار سایت وزین "خروش رعد" و تمام مبارزان و آزادیخواهان و قاطبه خلق بی دفاع و پابرهنه و زحمکش کشور مبارکباد می گویم. نیرومندی، اتحاد و همرزمیی مبارزان و کلیه نیرو های آزادیخواه را با پیروزی بلامانع شان در برابر اشغالگران و نظام غدار پوشالی مزدور در اولین روز های سال نو که پیام آور شادابی و زندگانی است و نوید رویش و شگوفائی را همراه دارد، در پرتو اولین طلوع خورشید سال نو طالبم .

همکاران گرامی خروش رعد! با عرض ارادت و حرمت به پیشگاه شما که از آوان موجودیت نشرات تان با ارائۀ اخبار، تحلیل ها و تفاسیر درست از اوضاع کنونی وطن بلاکشیده و اسیر ما،  خود در نقش فریاد رسای خلق زحمتکش و قاطبه ملت زجرکشیده و  دربند افغانستان، فریاد اعتراض و حق طلبانۀ ستمکشان کشور را به سمع عموم می رسانید. شما و سائر رسانه های آزادیخواه که با هدیۀ نوروزی در قعر ظلمت ها و سردی ایام زمستان پیام آور بهارانید،‌ در سرآغاز سال ۱۳۹۷ ش مردم مظلوم و قدرشناس افغانستان تلاش های بیشتر از پیش را از شما مطالبه دارند و پیروزی های بیشتری را همراه سرافرازی و سربلندی برای شما و همه فرهنگیان وارسته و مبارزان آزادی دوست متمنی اند.

امروز آغاز اولین روز سال ۱۳۹۷ شمسی است، یعنی روز  رستن، آفرینش زیبائی، شگوفائی ها و دمیدن حیات مجدد در نظام طبعیت. امیدوارم تا نوروز امسال سرآغاز سالی باشد پر از سرافرازی، نیرومندی و دست آوردهای مبارزاتی برای کلیه نیرو های مترقی، مبارز و آزادی خواه، و در عین حال سالی باشد که پایان حضور امپریالیست های ویرانگر، استعمار و ارتجاع، قدرت ستمگران و تروریستان، ستم ملی و طبقاتی، اشغال کشور را شاهد بوده و اندر این سال صلح پایدار به معنی پایان هر نوع ستم و آرامش و آسایش و رفاه محرومان سراسر جهان و به ویژه کلیه زحمتکشان و دهقانان محروم و تحت ستم ما در کشوری آزاد تحقق یابد.

تنها در کشوری فارغ از استعمار و ارتجاع؛ زنان، مردان و طفلان مردم زحمتکش و بی نوای ما از فقر و حرمان دایمی و  گوشت دم توپ شدن توسط جنایت پیشگان امپریالست و باند های تروریستی مزدوران غدار آنان که با انفجار و انتحار تکه پارۀ ما می کنند  و با جنگ های تحمیلی تجاوزکارانه و اشغالگرانۀ شان جوانان و نوجوانان ما را به خاک خون می کشانند، نجات خواهند یافت.

به جشن فريدون و نوروز جم                     كه شادی سترد از جهان نام غم

یگ بار دیگر این خجسته روز را، سال نو این آورندۀ زیبائی های طبیعت را برای شما و از طریق شما برای قاطبۀ ملت ستمکش افغانستان تبریک و تهنیت می گویم.

زنده باد آزادی!

همبستگی و همرزمی ملی رزمجویانۀ خلق افغانستان ضامن رهائی است!