غلام سخی سنگ شکن
۰۹ جـــــــــون ۲۰۱۸



ای قامت بلند تو را تاریخ نماد!

بزرگداشت از سی هشتمین سالروز جاودانگی مجید بزرگ، رهبر «ساما»

امروز هژدهم جوزا مصادف است با سی هشتمین سال جاودانگی مجید رهبر سازمان آزدیبخش مردم افغانستان(ساما). مجید مردی از سلاله قهرمانان تاریخ کشور ما بود. او سی و هشت سال پیش با قامت رسا توسط دژخیمان "خلق و پرچم" به خاطر آرمان زحمتکشان ایستاده جان داد.
آری بسیار ی از فرزندان پاکباز این وطن به تیغ جلادان "خلق و پرچم" با قصاوت و بی رحمی به جاویدانگی پیوستنند؛  مرگ هر یک شان از مجید ها، سرمد ها، رهبر ها، یاری ها، محمودی ها، رستاخیز ها، لهیب ها ، و... از کوه پامیرسنگین تر بوده است، ولی مرگ و زنده گی دژخیمان، تسلیم طلبان و مرتدان که سر به پای خوکان متجاوز و نظام های برده صفت و مزدوران اجانب خم کرده اند، سبک تر از پر کاه است. بی تردید خلق ما در مورد هر یک از بردگان و خود فروختگان اعم از "خلق و پرچم" ، جهادی، طالبی، داعشی و همه نیروی های اهریمنی و مدعیان کاذب، مرتد و تسلیم طلب؛ به قضاوت پرداخته و خواهد پرداخت.
امروز یادآوری از قهرمانانی، دلیرانی، آزادگانی و پیش قراولانی در میان است ، که آرمان های تحقق نیافتۀ آنان، مبارزان و قاطبۀ خلق آزاده و زحمتکشان پابرهنۀ کشور  ما را به اتحاد، انسجام و همبستگی فرامی خواند. آری همان طوری که مجید و یاران مجید می گفتند که تک صدائی در کوهستان پژواک قوی نمی باید و هم در پراگنده گی کاری انجام نمی شود، باید مشت ها را گره و دست ها را با هم پیوند زد. به مصداق این سخنان، امروز نیاز مبرم جامعه ما است تا با تمام نیروی های مبارز و آزادیخواه و خلاق و با تمام سازمان های انقلابی مردمی که به خاطر نجات مردم افغانستان می رزمند، در راستای وحدت؛  راه همگرائی و  اتحاد و انسجام در سطوح مختلف را جست.
فقط در این صورت است که خلق تحت ستم کشور ما  با تنی واحد و نیروی زُبده و متشکل در یگ سنگر واحد علیه اشغالگران و شیادان مزدور شان جنگیده  و با مبارزۀ متحدانۀ شان به طرد اشغالگران و به زیر کشیدن ارتجاع متحد آنان نائل آیند. مجید در شرایط اختناق به فعالیت زندۀ مبارزاتی و ایجاد و استحکام  ساما مشغول بود، عزمش بر ادامۀ مبارزه زمانش بود و راه محرومان را برگزیده بود، درفش نبرد زحمکشان برافراشته بود، با ایمان راسخ و آرمانی کامل در سنگر مردم با قاطعیت استوار ایستاد. مجید سترگ راه مبارزه را راه نجات و سعادت ملت خود می دانست  و همیشه مدافع حقیقت و آزادی و برابری بود و می خواست رنج ها و درد های بیکران مردم پایان یابد و سیستم اجتماعی اقتصادی و سیاسی جامعه اش از بیخ و بن تغییر یابد و حکومت مردم برای مردم و حکومت داد بر قرار شود. او جنبش رهایبخش مردم افغانستان را با یک سازمان منطبط و انسجام یافتۀ قوی و نیرو مند همراه و همرزم کلیه نیروی های آزادی طلب در یک سنگر رهبری می کرد ‌و هیچ گاه با دشمنان از در سازش ‌ پیش نمی آمد و به دشمن زحمتکشان آشتی ناپذیر بود.
سازمان آزادیبخش مردم افغانستان تحت رهبریش کلیه سازمان های انقلابی  و نیرو های سیاسی ــ اجتماعی صف خلق را به مبارزه  علیه استعمار روس و مزدورانش فراخواند. امروز خلق افغانستان در شرایط دشوار از همه مدعیان أزادی خواه و روشنگران فرزانه کشور که آرمان شان، آرمان خلق های زیر ستم و آرمان مجید و ستئرجانباختگان راه آزادی است، می طلبد تا برای بیرون راندن اشغالگران و ارتجاع خونخوار جهادی،  تکنوکراتی و طالبی در درون و بیرون نظام پوشالی با کار و پیکار مبارزاتی انقلابی با یک صدا و با یک تن واحد به جنگ دشمن خونخوار خلق اسیر ما و خلق های جهان رفت.
آری شعار ما همان شعار یا مرگ یا آزادی مجید ها، رستاخیز ها، یاری ها، سرمد ها، لهیب ها و... است برای نجات، رستگاری و بهروزی خلق دربند و ستمکش کشور ما .
امروز هژدهم جوزا نهیب پیشکسوتان مبارز و انقلابی ما به گوش رهروان راه آزادی وطن، به گوش انقلابیون آزاده چنین طنین انداز است. صدا، صدای مجید کلکانی است؛ صلا، صلای ساما است. صلای کلیه جانبازان انقلابی و آزاده است که ما را به مقاومت، مبارزه، اتحاد، ‌یک پارچگی و یگانگی فرامی خو ‌اند! امروز رهروان راه مجید تحت لوای سازمان ساما، سرود رهائی، سرود آزادی، سرود استواری و اصولیت، سرود یکانگی، سرود اتحاد و همبستگی، سرود همدلی، سرود همفکری کلیه همرزمان مجید و راهیان راه انقلاب و آزادی را  سر داده و رهروان صدیق، نترس و مصمم راه را برای  رهیدگی از قید استعمار و ستم ارتجاع، برای برابری و رفاه خلق، برای نجات خلق زیر سیطره امپریالیسم و ا رتجاع، استثمار، استعمار؛ برای درهم کو‌بیدن دژ استبداد و بیرون راندن متجاوزان ازسرزمین دلیران افغان تا رسیدن به افق های روشن زندگی آزاد انسانی؛ با پیشتازی سازمان مجید، سازما ن آزادیبخش مردم افغانستان(ساما) به مبارزه فرامی خوانند!
افتخار بر مجید و دیگر قهرمانان راه آزادی و انقلاب!