سـیــاوش آزاد
۰۹ جون ۲۰۲۱



در گرامیداشت از هجدهم جوزا

استعمار در تبانی با ارتجاع از مدت مدیدی بدین سو جهت به دست آوردن سود و سرمایه، سرزمین محبوب ما را به قتلگاه انسان های این دیار و به میدان نابودی ارزش های متعالی معنوی مردم این خطه مبدل نموده است.
بدین منظور جهت تحکیم و استقرار سلطۀ خویش، استعمارگر متجاوز در قدم نخست به نشانی انسان های انقلابی کشور رفته تا با از میان برداشتن این گهر های ناب توانسته باشد مردم ما را از سازماندهان و پیشوایان انقلابی و آزادیخواه محبوب شان محروم نمایند تا بتوانند در تاریکی جنایت نموده و خواست های پلید استعماری خویش را عملی نمایند.
از آنجائی که استعمار و اهداف شوم آن را استعمار شناس می شناسد، بناً استعمار با تمویل نمودن ارتجاع هار و بی رحم پرداخته تا توانسته باشد از طریق این جاده صاف کن خویش نقشه های شوم خود را در کشور های مستعمره عملی نماید و بیشه را از وجود شیران و راه را از رهنمایان و چراغداران تهی سازد.
از این رو، چهار دهه است که استعمار با همکاری ارتجاع هار دلالی ــ اسلامی در سرزمین آتش و خون ما شخصیت های مبارز انقلابی و آزادیخواه، شخصیت های فرهنگی و دانشمندن انقلابی را با عناوین مختلف از سر راه خود  برمی دارند. اندر این راستا خیلی از کارشناسان استعماری و دستگاه های استخباراتی خود را وظیفه می دهند تا عوامل نامساعد را شناسائی نموده تا با از میان برداشتن آنT کمر مقاومت آزادیبخش ملی را شکستانده و جنبش بحق مردم ما را به کجراه وابستگی و مزدوری بکشانند.
جنبش انقلابی و آزادیخواهانۀ افغانستان کاروانی طویل از جاودانگان راه آزادی و انقلاب را در پسمنظر مبارزاتی خود دارد. حال که در برگذاری مناسبت هژدهم جوزا روز جانبازان انقلابی و آزادیخواه مردم افغانستان قرار داریم، برای هر یک از روندگان باورمند راه آنها فرض است که باید از راه و آرمان انقلابی آن شهدای بزرگ چون مجید ها، سرمد ها شریف ها، جرأت ها،  رهبر ها، تیمور ها، پویا ها، سرور ها، منگل ها، رستاخیز ها و... و هزاران مبارز راه آزادی سر تعظیم فرو آورده، یاد ها و خاطرات آنها را در امتداد راه جاودان شان سرمشق زندگی مبارزات خویش قرار دهند.

پایا باد راه و آرمان های بزرگ به جا مانده از رفتگان راه آزادی و انقلابی!