ســـروش
۲۷ جنوری ۲۰۱۸



بزرگداشت از «رهبر» یعنی تعهد به آرمان و سازمان او

هر که پا کج می نهد خون دل ما می خوریم

شیشۀ نامــــوس عـــالـــم در بـغـل داریم ما

در حالی که در بیست و هشتمین سالگرد فقدان عبدالقیوم رهبر قرار داریم، امپریالیسم اشغالگر  با شرکای جرمش به انواع دسائس و توطئه ها، خلق ما را روزمره از دم تیغ کشیده و مردم بی دفاع ما را با بی رحمی و قصاوت سلاخی می کنند. تجاوز نظامی به حریم کشور ما و منطقه، نقض استقلال و حقوق حقۀ ملل، کشتار خلق های بی دفاع و بی گناه، تاراج و چپاول دارائی های ملل و به خصوص غارت ثروت های سرشار زادگاه مردم فقیر ما و صدها و هزار ها جنایت، وحشت و بربریت دیگر در افغانستان اشغالی و سراسر گیتی، اهم کارنامه های امپریالیسم جهانی و به ویژه رأس آن نظام آدمخوار را می سازد.

خلق افغانستان طی شانزده سال تمام توسط امپریالیست های متجاوز امریکا  و ناتو همراه با شرکای جرم داخلی و منطقه ئی اش اعم از جلادان اخوانی، تکنوکرات های دزد و رهزن و جاده صاف کن های استعمار(روشنفکران نقابدار و بی نقاب خادم استعمار) و با سپاه متجاوز به انواع دسائس ظالمانه مواجه بوده و هستند.  امپریالیسم اشغالگر و مزدوران خونخوار دولتی و غیردولتی آن همه روزه کودکان، زنان، مردان و جوانان را قتل عام می کنند و خانه و کاشانۀ شان را به آتش می کشند و هر آن مردم پا برهنۀ ما را به خاک و خون می کشند .

رسالت کلیه عناصر میهندوست، انقلابیون واقعی و به ویژه اعضای باورمند به خط مبارزاتی سازمان آ زادی بخش مردم افغانستان (ساما)، نه صرفاً گزارش، توضیح و افشای این جنایت نابخشودنی، بلکه تلاش و مبارزۀ بی امان در راه نابود سازی، قلع و قمع اشغالگران امپریالیستی، این دشمن مشترک خلق های جهان و عمال پلید و نظام های فرتوت غلام شاهی از سرزمین آزاده و نیاکان دلیر ما است. خلق رنجدیدۀ ما از ما می طلبد تا با بزرگداشت از بیست و هشتمین سالروز جاودانگی شخصیت شخیص انقلابی زنده یاد «عبدالقیوم رهبر» تجدید میثاق نموده ، متعهد به خط و تفکر انقلابی و آزادیخواهانۀ "رهبر" باید برای نجات خلق اسیر خود تحت رهبری سازمان پرافتخاری که رهبر مدت ها از آن حراست کرده و آن را صیقل داد، به جنگ مهینی علیه نیر‌و های اشغالگر امریکائی، علیه ستمگری استعماری و طبقاتی،  رفت. زنده یاد مجید بانی و رهبر ساما ممثل وحدت ملی و انقلابی در کشور بود و زنده یاد رهبر ممثل اصولیت انقلابی و مدافع ارزش های کلی ساما، خلق و انقلاب کشور. پس یگانه معیار و محک باور داشتن به آرمان و اندیشۀ جاودانگان تاریخ جنبش انقلابی کشور ما و از آن جمله زنده یادان "مجید" و "رهبر" و  سائر رهبران سترگ سازمان آزادیبخش مردم افغانستان، عبارت است از طرد انحراف و تک روی ها، تمسک به خط آنان، اتحاد  و همرهی  و مبارزۀ مشترک زیر درفش آن بزرگان انقلابی برای غلبه بر امپریالیسم متجاوز و سرنگونی نظام فرتوت پوشالی ارتجاع. فقط در چنین صورتی است که ما دست در دست هم می توانیم ادعا کنیم که رفقاء و ادامه داهندگان راه و میراثدار راه و رسم مجید ــ رهبر و پاسدار آن هستیم. آری مبارزه در تئوری و عمل با کار و پیکار انقلابی برای پیشبرد اهداف و تطبیق برنامه و آئین نامۀ «ساما» با تشکلی عظیم و منضبط تا گذشتن از سر و جان است. فقط مبارزۀ آگاهانه، متحدانه و سراسری خلق و نیروی انقلابی کشور ماست که می تواند بر کاخ ستم و بر نیروی های اشغالگر یورش برده و نجات خلق ها را به دست توانای آنان رقم زند .هر نوع انقلابی نمائی تکروانه، سرخ نمائی، سازمان گریزی و سازمان ستیزی و یا احترام صوفیانه نسبت به بزرگان راه؛ بدون تمسک به خط انقلابی آنان و حلقه زدن به دور تشکیلات انقلابی ــ و در مورد زنده یادان مجید و رهبر، بدون چنگ زدن به برنامه و آنین نامه و انسجام و تقویت تشکیلاتی ساما ــ؛ مردم فریبی ای بیش نیست که در پاره ای از موارد به معامله و خیانت بر سر نام و آرمان آن بزرگان می انجامد.

هفتم دلو مطابق «۲۷ جنور ی۲۰۰۱۸» میلادی روز یادبود از زنده یاد عبد القیوم رهبر است. رهروان راهش، همرزمان وفادار به آرامانش، سپاهیان معتقد به اندیشه انقلابی اش، با تجدید میثاق با « رهبر »، همه ساله در این روز از فرزانه فردی که در راه رهائی خلق ستمدیدۀ افغانستان از زنجیر اسارت و بردگی استعمار و ستم ارتجاع جان باخته است، بزرگداشت و یاددهانی به عمل می آورند.

پیشگامان و ادامه دهندگان و رهروان راستین، سپاهیان مقاوم و استوار در خط فکری "رهبر"، در حقیقت به این باور رسیده اند که با کار و پیکار انقلابی باهمی و با تشکل عظیم از کلیه نیرو های وفادار و متعهد به آرمان زحمکشان می شود تا اشغالگران را بیرون راند و آزادی و آسایش را برای خلق ستمکش خود به ارمغان آورد. «ساما» قطعاً به اسارت مردم خود و ستم اشغالگران و نظام غلام شاهی  و برای نجات خلق درد کشیده و اسیر خود فکر می کند. اوضاخ خونین کشور کلیه سامائی های متعهد و رسالتمند را  به هم فکری، تمسک به اصول اساسی ساما و  حلقه زدن به دور آن، برای یک مبارزۀ ملی ــ انقلابی فرامی خواند.

بدین مناسبت از تمامی منسوبان و هواداران ساما که تا امروز با مکر و فریب کج اندیشان و تسلیم طلبان مرتد از مدتی بدین سو دچار اغتشاش، توهم و سرخوردگی شده  و به انفعال و انزوا گرائیده اند، دعوت می کنیم تا خود را تکانی داده و به صفوف و آغوش باز همسنگران شان بپیوندند و یک جا با همرزمان شان پرچم پرافتخار سازمان آزادیبخش مردم افغانستان را به اهتزاز درآورده و در امر کوتاه کردن دستان تجاوز امپریالیسم اشغالگر و نابودی ارتجاع دینی ـ مذهبی و نجات مردم دردمند و ستمدیدۀ شان برزمند.

ناباورانی که به یأس، نمیشه و پایان راه و رسالت رسیده اند؛ بايد بدانند كه سربازان متعهد به اندیشه های انقلابی «عبدالقیوم رهبر» با ارادۀ آگاه و عزمی پولادین در راه آرمانش لحظ ای درنگ نکرده و به مبارزۀ بی امان در خط فکری ساما بدون تزلزل استوار و مقاوم عليه بيدادگران و اشغالگران امپرياليست و نظام مرتجع و مزدور پوشالى و عناصر منحرف، مسخ شده و تسلیم طلب؛ تا پای جان استاده و خواهند ایستاد.

اکاذیب نویسان رسوا و معلوم الحالی با نیات پلید شان علیه پیشگامان خلق که خون خویش را در راه آزادی کشور و خلق خود قربان نموده اند؛ عایدی جزء سر رسوائی سرافگندگى بیشتر در پيشگاه خلق ما، نخواهند داشت.

با گرامیداشت یاد همه جان باختگان سازمان آزاديبخش مردم افغانستان و همه رفتگان راه آزادى و انقلابی در کشور ؛ پیش به سوی استحكام همبستگى تمام نيرو هاى متعهد انقلابی و منسوبان باورمند سازمان آزاديبخش مردم افغانستان(ساما).

یاد رهبر گرامی و آرمانش جاودانی!

مرگ و نفرین بر اشغالگران و نظام غلام شاهی!