سروش
۲۷دسمبر ۲۰۱۷



ششم جدى نماد تجاوز و جنایت در تاریخ كشور ما

ششم جدی در  تاریخ كشور ما یکی از فاجعه بار ترین و خونبار ترین روز ها است. این روز از تجاوز و اشغال، از غارت و چپاول، از جنایت، كشتار و ویرانى توسط  وحشیانه ترین سپاه اشغالگر و ویرانگر استعماری "سیوسیال امپریالیسم روس" خبر می دهد. علاوه بر جنایت تاریخی روس رهزن، خودفروشی و خیانت ملی مشتى از اراذل و اوباش جنایت پیشۀ باند تبهكار و میهن فروش " خلق و پرچم " نیز در تاریخ کشور و در حافظۀ تاریخی مردم ما نقش بسته است.
همه ساله با ورق خوردن دفتر ایام در  كشور بلاكشیدۀ ما، این روز ننگین ذلت بار به چشم می خورد و  جنایات هولناک مشترک ارباب روسی و جلادان خلقی ــ پرچمی" آن همراه با یاد خاطرات زرمندگان و حماسه آفرینان میدان هاى نبرد علیه استمارگر روسی؛ یاد و خاطرات جانباختگان  راه آزادى؛ یاد و خاطرات همرزمان و هم سنگران  وفادار به آرمان خلق، یاد و خاطرات سنگرداران انقلابی خلق افغانستان كه ایستاده در سنگر هاى دفاع از حریم آزادی، مام میهن و توده های مردم   جان نثار كرده اند؛ و سرانجام یاد همه قربانیان جنایت و سبعیت سوسیال فاشیسم روس"، در اذهان زنده می شود.  
با این همه، ششم جدی ۱۳۵۸ شمسی و تکرار همه سالۀ آن، تنها بیان درد و جنایت نیست. ششم جدی به سکه ای می ماند که در یک رخ آن فاجعه و در رخ دیگر آن حماسه نقش بسته است. تجاوز، اشغالگری، جنایت و سرانجام شکست و سرافگندگى  یک ابرقدرت و سپاه متجاوز به ظاهر شکست ناپذیر و زبونی محتوم چاكران "خلقی ــ پرچمی" آن و متأثر از این شکست، در کنار سائر عوامل داخلی و بیرونی؛ تجزیه و فروپاشی امپراتوری استعماری تزاران نوین ثبت شده است.  در روی دیګر این سکه درد و رنج و ستم رفته بر مردم بی دفاعی که با ایثار تمام و قربانی بی همتا به رغم از پشت خنجر خوردن، با دستان خالى در برابر غول زمان جنگیدند،  حماسه آفریدند، روس هاى متجاوز و توله سگان آدم كش "خلق و پرچم" را از پا در آوردند و اشغالگران رهزن روسی را از خانه و كاشانۀ شان  شجاعانه و قهرمانانه بیرون راندند و شکست غول متجاوز را به نام شان ثبت اوراق رزین تاریخ این سرزمین کردند؛ به خط درشت حک شده است.
  آری سی و هشت سال پیش در شامگاه تیرۀ " ششم جدى سال ۱۳۵۸ش " لشكر متجاوز سوسیال امپریالیسم شورى به سردمدارى برژنف  كثیف از هوا و زمین مجهز با هزار ها تانك و زره پوش و نیروی موتوریزه، صد ها هلیكوپتر و طیارات بمب افكن، راكت و اسكاد و لونا و اوراگان كشور بی دفاع،  فقیر و مردم پا برهنۀ ما را مورد حمله وحشیانه قرار دادند  و آتش جنگ اشغالگرانۀ شان را در اقصی نقاط وطن ما شعله ور ساختند،
به اثر این تجاوز و جنگ اشغالگرانۀ ده سالۀ متجاوزان روسی، بیش از پنج میلیون افغان ما آواره، دو میلیون سر به نیست و مفقودالاثر، یك ملیون معلول و تمام منابع درآمدزاء و زیرساخت هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنكى نابود و كشور به یك ویرانه و تل خاك مبدل شد.  این زخم های ناسور و ویرانی ها بر پیکر زخمی کشور و قلوب افگار مردمان آن، بر جنایات روس رهزن و جلادان بی وطنش و  تداوم  و تکامل جنایات تا کنونی جباران و جانیان گواهی می دهد. داغ این ننگ جنایت  و بردگى بر پیشانى جلادان و مزدوران "خلق و پرچم" تا ابد حک خواهد ماند.
أه و دریغ كه ثمرۀ این همه جانبازى و مقاومت مردم ایثارگر ما را  مشتى غلام زادگان وطنفروش و برده منش جهادى و جنگ سالار درونی و دزدان کمین کردۀ بیرونی ربودند. 
أنچه از هجوم و ویرانى بى وطنان "خلق و پرچم" و اربابان متجاوز شان  و ارتجاع اسلامی در بخش هاى اقتصادى، اجتماعى، فرهنگى و سیاسى در كشور به جامانده بود، بار دیگر مورد تاراج تجاوزگران و جهانخوران امریكائى ــ ناتوئی  و در  معرض تهاجم همه جانبۀ امپریالست ها قرار گرفت.
درد و غم ، مرگ و نیستى، قتل و غارت،  انفجار و انتحار، و هزران مشكلات و مصائب چندین ساله كه مشتى "خلقى و پرچمى"  ریاكار بى آزرم مزدور خائن به مردم و وطن، ولی همدست با ارباب اشغالگر و متجاوز روس شان اساس و بنیادش را در هفتم ثور ١٣۵٧ گذاشته بودند و در ششم جدی تکاملش دادند؛ جنایت پیشگان مرتجع و مزدور جهادى و طالبی با همیارى برداران همخون "خلقى و پرچمی" شان و با پشتیبانی و رهنمائی امپریالیسم  و ارتجاع   منطقه تكمیلش كرده و بار دیگر ملك و ملت را  به ازای ناچیزی به امپریالیسم و استعمار فروختند. تا امروز جنگ جنایتکارانه و اشغالگری در سرزمین آزاده افغان ها ــ كه به یك  كشور كاملاً مستعمره مبدل شده است ــ  توسط فاشیست هاى امریكائى و ناتوئى  و مزدوران مذهبی و غیرمذهبی شان ادامه دارد.
تداوم اشغال  با وحشت و بربریت تمام با وحشتناك ترین و هولناك ترین جنایات و تحمیل جنگ هاى فرسایشى و اعمال باند هاى تروریستى آدمكش مزدور استعمار بر خلق بلاكشیدۀ ما هر روز بیش از پیش توسط امریكای جنایت كار همچنان ادامه  داشته است. این همه مصائب و آلام، خیانت، جنایت و جفكارى تا کنونی، در همان کودتای منحوس روسی هفتم ثور  ۱۳۵۷َش و ششم جدى روز ننگین فاجعۀ اشغال كشور ما توسط سیوسیال امپریالیسم متجاوز روس بر مردم مظلوم ما، ریشه دارد.
خلق ما طى سی و نه سال از كودتای ننگین ۷ ثور تا همین حالا توسط خائنان و جلادان"خلق و پرچم" جنگ سالاران اخوانی جهادى و طالبى و تكنوكرات هاى وارداتى این غلام زادگان تخت نشین ارگ غلام شاهى و اشغالگران تزارى، امریكائى و ناتوئى، قتل عام شده اند؛ جان و مال شان به تاراج و سر زمین شان به سرزمین سوخته و خانه و كاشانۀ شان ویران و وطن شان را این جانیان به خاك و خاكستر مبدل نموده اند. با آنهم خلق آزادۀ ما از مقاومت و ستیز علیه اشغالگران دیروزی و امروزی و غلام بچ گان "خلقى و پرچمى"، جهادى، تکنوکراتی، طالبى، داعشى و... آرام ننشسته و  تنفر، اعتراض و مبارزۀ خویش را در اشکال و با ذرایع مختلف در مقابل همۀ این جانیان و جفاکاران ابراز داشته و ادامه داده اند.  مردم آزادی دوست افغانستان تا رسیدن به استقلال و آزادی ملی و اجتماعی و برافرا شتن لواى آزادى بر قله هاى بلند و كوه پایه هاى شامخ مهین توسط فرزندان صادق به آرمان خلق هاى زیر ستم و رهروان راه آزاداى بارومند به اندیشه های آزادیخواهانه و پیشرو رهبران و پیش آهنگان جانباز شان، درفش ازادیخواهی را بر دوش خویش حمل کرده و در راه نجات خویش خواهند رزمید.
مردم بی دفاع ولی سلحشور ما برای ختم اشغالگری و این همه مصائب و آلام از جانب اشغالگران، حاكمان پوشالى، فرومایگان،  مستبدان، جنگ افروزان، زورمندان، بردگان متهجر، آدمكشان  مذهبی و غلام بچگان خوش خرام وطن فروش و...؛ از همه رهروان راه آزادى مى طلبند تا با تمام  قدرت، به خاطر آزادى و نجات خلق خود در یك خط مبارزه، فكر و عمل خویش را یكى ساخته با همه هم سنگران و هم فكران و هم رزمان شان همسو با ظرفیت هاى مكنون  در صف مردم  دست به كار و پیكار بزنند. نیرو هاى ملى، مترقى و انقلابى كشور مؤظف اند تا با ارائۀ الترناتو  در برابر وضع اشغالی موجود کشور و  كار و پیكار  در جهت ارتقای آگاهی عمومی و ایجاد انسجام و تشکل میان ظرفیت های بالقوۀ ملی ــ مردمی با آینده نگری و سعۀ صدر متحدانه به سوی سرمنزل آزادی کشور و رهائی توده های ستمکش آن گام بردارند.

مرگ و نفرین ابدی بر میهن فروشان و قاتلان "خلقی ــ پرچمی" و اخوانی!
مرگ و نفرین بر امپریالیسم، ارتجاع و کلیه مزدوران استعمار!
زنده و جاوید باد خلق ستمدیدۀ كشور ما و خلق های سراسر جهان!