ســــروش
۱۴ سپتمبر ۲۰۱۷



یازدهم سپتامبر بهانه ئی برای اشغال کشور در هفتم اكتبر
(تداوم جنگ بى پايان برای تاراج ثروت هاى عیان و پنهان)

یکی از اهداف لشكر كشى امپرياليسم امريكا و شركاى جرمش طى شانزده سال گذشته، غارت و چپاول تمام ثروت هاى نهفته در افغانستان و منطقه بوده است که با سپاه بيش از صد هزار و به بهانه واهى قلع و قمع تروريسم و القاعده به كشور بلاكشيدۀ ما تجاوز نموده، آن را اشغال  و مردم بي دفاع ما را با قصاوت و بى رحمى از دم تيغ كشيده و قتل عام كردند. تجاوزگران کشور ما را توسط  سپاه چنگیزی و عُمال میهن فروش و جانوران تبهكار جهادى، طالبى، داعشى و تكنوكراتى تربيت يافتۀ شان  ويران و تمام زير ساخت هاى ن اقتصادى، عام المنفعه و فرهنگى کشور ما را نابود ساختند.
اشغالگران کشور ما نظام غلام شاهى را با تركيبى از غلام بچگان  فساد پيشه، شرارت  افگنان رشوت خوار، چپاولگران آدم خوار، آزمندان انسان ستيز، دينداران ریاکار كه در جنایت، بربادگرى و میهن فروشى سرآمد روزگار بودند و هستند، بر سرير قدرت پوشالى انتصاب كردند و با ده ها باند هائى از جنگ سالاران جهادى، ملیشیائی، خلقى و پرچمى، طالبى، داعشى، و دلالان سرمایۀ مالی، دام صيد مال و جان هم وطنان ما را در گوشه گوشۀ كشور پهن كرده اند.  به خاطر ايجاد استخوان شکنی در بین اقوام و پیروان مذاهب،  ناامني و قتل، غارت  و چپاول ثروت هاى نهفته در دل خاك سرزمين  ما،  به اصطلاح  دولت در دورن دولت پوشالی  ايجاد كردند. همه و همه از همان أغاز حمله و لشكركشى در هفتم اكتبر ٢٠٠١ ميلادى تا همين اكنون با اعزام چند هزار متحاوز ديگر، به خاطر سرکوب و سشکستن ارادۀ رزمجویانۀ مردم و چپاول ثروت هاى خلق فقير و پا برهنۀ ما بوده است.
سگ هاى هار امريكائى آزمندانه و جنون أميز با جهانخوران هم کيش خود  در وطن ما آتش مى  افروزند،  از هيچ كس پوشيده نمانده است كه اين زد و بند های مرئی و نامرئی امپرياليسم با حكومت مزدور پاكستان به خاطر نابودى خلق بي دفاع و شجاع  ما بوده است  كه در طول تاريخ با مقاومت و رشادت پوزۀ اشغالگران را به خاك ماليده اند .
امروز نيست كه ترامپ دانسته باشد كه پناهگاه امن هراس افگنان در خاك پاكستان است، بلكى دامنۀ اين تجاوزات و به خاك خون كشاندن مردم ما از زمان جنگ سرد تا كنون ادامه دارد. از اواخر دهۀ هفتاد میلادی در دوران تجاوز شوروی امپریالیستی به بعد همه جانيان، درنده خویان  و تبهكاران، دست نشاندگان و تربيت يافتگان درنده خو(ارتجاع اسلامی) توسط امریکا و انگلیس و به پول ارتجاع عرب از پناهگاه امن پاكستان در لباس مجاهد، طالب و داعش به جان خلق بي گناه ما، برای کشتار روشنفکران و فرزانگان  و ویرانی وطن ما فرستاده شده و  مى شوند  و ساليان درازى  است كه خلق مظلوم ما از بابت جنایتکاری این دار و دستۀ مرتجع خودفروخته عذاب مى كشند و قربانی های بی همتائی داده اند. امپرياليزم امريكا همان جانيانی كه در پاكستان زير چتر نظاميان و تحت پوشش آي اس آی عمرى سر در يك آخور داشتند را امروز بر خلق مظلوم ما به نام های ع و غ و ملا هبت مسلط نموده است.  امپریالیست های غدار امریکا و شرکاء با تداوم اشغالگری، جنگ تجاوزکارانه، هرج مرج، نا امني، انتحار و انفجار، بیکاری، فقر و فاقگی عمومی و هزار و يك ستم و ترفند ظالمانۀ دیگر خواستند خلق و جوانان کشور اشغال شدۀ ما را خسته، زده و زخمى، بيكار، سرخورده، مأیوس گرسنه و درمانده سازند، تا باشد  دستبرد به " ثروت هاى نهفته " در معادن دست ناخورده و... بزنند. و یوغ اسارت استعماری شان را برای دایم بر دوش زخمی خلق آزادۀ افغان تحمیل کنند.  
امپریالیست های حریص، تاراجگر و جهانخوار امریکا و اروپا به يقين اجيران را استخدام و  براى تداوم سروى، كاوش و استخراج غیرقانونی معادن دست نخوردۀ ما به بهانۀ جنك عليه تروريسم، در چهارچوب ستراتيژى تازۀ  ترامپ، جنگ تجاوزکارانه و اشغالگری را در افغانستان و منطقه گسترش می دهند. درست به اين  دليل است كه امریکای اشغالگر کشور ما باز به فكر لشكرکشى و اعزام نيروى تازه نفس اشغالگر افتاده است.
منابع عظيم معادن افغانستان  شامل نفت و گاز، طلا، مس، آهن، كوبالت و لیتيوم و ده ها اقلام دیگر مواد اوليۀ ستراتژيك مورد نیاز صنایع امروزی اشغالگران  و آزمندان دیگر منطقه و جهان است. سود فروارده هائى كه اشغالگران عمدتاً امریکائی از ترياك افغانستان به دست مى آورند، سالانه سر به چندین ملیارد دالر می زند و بخش عمدۀ آن به جیب امریکائی های متجاوز می افتد. پول نامشروع حاصله از درک این تجارت مرگ، بازار تجاوزات برهنه و لشكركشى متداوم اشغالگران امپرياليستى را گرم نگه داشته است. اين حقیقت از مدت ها قبل آشکار شده است که این مناديان دروغین دموکراسی، حقوق بشر، ضد ترورریسم، امنیت و... در نقش دشمن عمده و اساسی، برای تقویت ارتجاع، نقض حقوق بشر، تروریست پروری، ناامني، غارت منابع و سركوب خلق افغانستان ــ و نه دشمنان آن ها ــ  به کشور ما تجاوز کرده اند و این حقیقت را امروز قاطبۀ خلق ستمدیده و دربند ما می دانند.
مردم ما در مدت این ۱۶ سال اشغالگری امپریالیست ها، از خلال وعده های دروغین و عملکرد امپریالیسم و مزدورانش در درون و بیرون دولت مزدور کابل، به تجربه دریافته اند که  كه اشغالگران آزمند و شرکای دزدی و غارت شان بر سر تصاحب ذخاير  معدنی افغانستان  كه شامل رگه های عظیم آهن، مس، کوبالت، طلا و لیتیوم و غیره است، در کشور ما حضور اشغالگکرانه دارند، نه براى  سر كوب به اصطلاح تروريسم خود ساختۀ خود شان!
در این جا باید یادآوری کنیم که به ویژه ليتيوم یک مادۀ اولیۀ ستراتژیک است که در تولید بطری های دارای عمر طولانی برتر برای کمپیوتر های قابل حمل، تیلفون همراه و ماشین آلات برقی کاربرد دارد. لیتیوم  از جملۀ عناصر کمیاب به شمار مى رود  و به مقادیر زیاد در افغانستان وجود دارد كه به درازای ۸۵۰ تا ۹۰۰ کیلومتر ( از هلمند تا ننگرهار، لغمان تا اورزگان و اشکاشم) با پهنای ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر تثبیت شده ‌است. ده ها انباشته‌ های معدنی این فلز به مقیاس معدن در محدوده این گستره تشکیل گردیده ‌است. مانند معدن جامنک، درومگل، پسگوشته و معادن دیگر واقع ولایت نورستان که ذخایر اوکساید لیتیم در این معادن از پانصد تا یک میلیون تن می ‌باشد. معادن درومگل و جامنک (ولایت نورستان) که ذخایر بیش از چهار میلیون تن «اوکساید لیتیم» را دارند که دارای اهمیت زیادی می‌باشد. اگر چه کانادا نیز یگانه کشور پگماتیت خیز جهان است و دارای مقدار زیاد اوکساید لیتیم می‌باشد، اما ذخایر این فلزات در افغانستان نسبت به کانادا بیشتر است. ذخایر بریلیم نیز در پگماتیت‌های افغانستان به حد قابل ملاحظه گسترش دارد. در یازده معادنی که لیتم و  بریلیم دارند، این دو عنصر به آن ها یکجا وجود دارد. سه معدن دیگر آن در ولایت پروان و بدخشان موجود می‌باشد. ذخایر بزرگ این ماده در منطقه نیله ولایت لغمان در میان سنگ های پگماتیت به طول ۴ کیلومتر و عرض ۴ متر قرار دارند. در این ذخیره گاهُ معادن تنتالیوم، نیبیوم، لیتیم، بریلیم، سیزیم،  روبدیم و قلعی نیز وجود دارند.
وجود منابع سرشار این مواد مورد نیاز صنایع امروزی کشور های امپریالیستی در دل خاک کشور ما و تثبیت قسمی آن( ۳۰٪)توسط زمین شناسان پنتاگون با تکنولوژی پیشرفته از هوا در سال ۲۰۰۷م، حرص تصاحب این منابع را در و جود بارک اوباما و فعلاً دونالد ترامپ برانگیخته و مجذوب ساخته است. در این خصوص به گزارشى توجه فرمائید: به گزارش نیویورک تایمز، یکی از یادداشت های داخلیِ پنتاگون  در همين سال  ۲۰۰۷، اعلام کرده بود که افغانستان می تواند به «عربستان سعودیِ لیتیوم» تبدیل شود. (به این معنا که به همان درجه ای که عربستان سعودی از بابت دخایر نفتش اهمیت دارد، افغانستان نیز به دلیل معادن لیتیوم حائز اهمیت است).
به گزارش مجلۀ امریکائی (فارن افیرز) "بیش از هر منطقۀ جنگی دیگری در جهان، نیرو های نظامی ایالات متحده در آنجا [افغانستان] گسترش یافته اند"، و مجوز رسمی چنین مداخله ای نیز به بهانۀ "تعقیب" طالبان، القاعده و داعش در چهارچوب "جنگ جهانی علیه تروریسم" خود شان براى خود اعلام داشتند، چرا این همه پایگاه نظامی آمریکائی در يك كشور فقير ؟
اما این جذابیت کشور ما افغانستان و در نتیجه، تداوم جنگ ظالمانه و اشغال کشور ما، نگهدارى قوت هاى متجاوز  و اعزام نيروى اضافى  اشغالگران؛ به یقین امپریالیسم امریکا را مانند اسلاف شان استعمار انگلیس و سوسيال امپرياليسم روس در باتلاق نيستى و ورشكستگى فرو خواهد برد که نجاتی از آن متصور نخواهد بود . این سرزمین به سادگی و بی جا لقب گورستان امپراتوری ها را از آن خود نکرده است.
نابود باد قشون متجاوز و غارتگر امريكا !
معادن و ثروت هاى نهفته هزاران سالۀ ما متعاق به خلق ما است!
هيچ چپاولگرى حق استخراج غاصبانه آن را ندارد!

منبع :  معلومات عمومى در مورد معادن افغانستان از نوشته هاى رياست سروى جيولوژى دولت مزدور کابل.