سروش
۰۹ مارچ ۲۰۱۸



هشتم مارچ روز تجدید میثاق مبارزاتی زنان جهان

هشتم مارچ، روز ابراز وجود زنان را به تمام خواهران، مادران و زنان اسیر  و تحت ستم کشور خود تبریک می گویم. زن به حیث نمادی از آفرینش طبیعت و وجودش سرشار از شور و عواطف انسانیست، زن آموزگاری توانا است که عشق به انسان و انسانیت را در اولین دبستان برای انسان آموخته است. زن مادری است هستی آفرین و حامی و بنیانگذار خانواده و خلاق زندگی اجتماعی. بدون زن نمی توان در تمام امورات سیاسی، اقتصادی ‌و اجتماعی دست یازید و یک جامعۀ مرفه و بدون طبقات را ساخت. ما در حالی این روز را در کشور خود تجلیل می کنیم که زنان، دختران و مادرانمان تحت فشار  انواع ستم جنسی، ستم طبقاتی، ستم امپریالیستی، ستم مذهبی و... توسط اشغالگران امپریالیست و سیستم ارتجاعی پوسیده قرار دارند. طبق گزارش رسانه های وابسته که خود زمینه ساز تمام ناهنجاری ها و نا به سامانی ها و تداوم ستم بر  زنان و دختران کشور و مغشوش ساختن اذهان زنان در بند کشیدۀ کشور اند، خشونت علیه زنان به حدی رسیده است که خون را در بدن هر انسان با وجدان می خوشکاند. دیریست که ستم استعماری، ستم طبقاتی، ستم جنسی، قتل، تجاوز و تعدی بنیاد خانواد ها و شیرازۀ زندگی را در متن جامعه از هم پاشیده و ادامۀ این وضعیت ناگوار سلامت زندگی نسل های بعد را نیز متأثر خواهد ساخت.

زن افغان قربانی جنایت زن سیزان مرتجع

اشغالگران، دولت مزدور پوشالی و ارتجاع حاکم مذهبی و غیرمذهبی با شعار های کذائی طی حدود هفده سال تمام خشونت علیه زنان را شدت بخشیده و نهادینه ساخته اند.اشغالگران نظام خانوادهای ها را توسط زورمندان و جنگ سالاران اخوانی، طالبی، داعشی، ملیشه های دوستمی ــ کمپاینی و سائر تروریستان عرب و عجم... از هم پاشانده و هر روز با انواع جنایات هولناکی از تجاوز تا سنگسار، و آتش زدن، تکه پاره کردن، تیر باران، بمبارد، انفجار و انتحار و... زنان و مادران ما را به خاک و خون می کشند. در همین سا ل روان بیش از پنج هزار از زنان و دختران کشور ما مورد خشونت های فزیکی که شامل قتل، ضرب و شتم، قطع عضو، مجروحیت، سوختاندن،خود کوشی، خودسوزی،ترور و... قرار گرفته و حتی در مناطق دوردست که رسانه های وابسته دست رسی ندارند، و در اکثر مناطق تسلط طالبان و داعشیان جنایات هولناک و نا بخشودنی علیه زنان کشور ما صورت می گیرد. همین دیروز مصادف به هفتم مارچ قتل فجیع دو زن حامله در ولایت هرات، در آستانۀ روز جهانی زن  صورت گرفت. یک مرد در منطقۀ کرخ هرات در غرب افغانستان، زن و خواهر (هر دو حامله بوده اند) خود را با ضربات متعدد چاقو به شکل فجیعی به قتل رساند. به نقل از منابع خبری، این جنایت هولناک سه شنبه شب رخ داده و قاتل دستگیر شده است. بنا به به گزارش جمهور، "خواهر وی پس از این رویداد به شفاخانه انتقال یافته و در آن جا جان باخته و گفته شده که وی طفل دوگانه در بطن خود حمل می‌کرده است". دولت زن ستیز مزدور  و نهاد های پرزرق و برق ساختۀ اشغالگران در کابل، هرات و سائر ولایات بدون توجه به این خون های ریخته شدۀ تازه و چنین رویداد های خونین و خشونت بار روزمره علیه زنان ستمکش کشور، برای حیف و میل پول های دریافتی از اشغالگران و اغوای زنان ناآگاه کشور، با برپائی ستیژ ها و تجمعات فرمایشی و ساختگی، ریاکارانه از هشتم مارچ روز جهانی زن بزرگداشت می‌ کنند.

ارسالی نورس

تحميلى اشغالگران و ايادی شان کشور ما را به سرزمين سوخته بدل کرده و مردم را به كام مرگ و نيستى كشانده  است. تحمیل  نظام پوشالى مزدور و بى اراده و قدرت گرفتن رهزنان، قاتلان و جلادان و بنيادگرايان  و ارتجاع مذهبی، زندگی زنان و دختران کشور ما را به جهنمی سوزان مبدل کرده  و آنان بيشتر از پيش مورد  آزار و اذيت و خشونت اين جانيان قرار گرفته  اند. از جانبى، زنان و مردان جامعۀ بلاكشيدۀ ما كه  از لحاظ موقف طبقاتى  زير ستم قرار دارند،  در كشور اشغال شدۀ ما زير سيطرۀ امپرياليسم جنايت كار جهانی ــ در رأس آن دولت قلدر امريكا ــ نیز ستم می کشند. امپریالیسم براى ايجاد و پديد آوردن  تبعيض، فقر و محروميت و تحمیل نظام هاى زن ستیز، هيچ گاهى از جنايت  دست نكشيده  و اينك  با نواختن طبل دموكراسى قلابى با تولد يافتگان و "مخلوقات خبيثۀ" زن ستیز خود ــ چون مجاهد، طالب، داعش،  كرزى، غنی، عبدالله ، اتمر ــ گلبدین، سیاف، دانش، محقق، خلیلی، عطاء، اسماعیل و...، به رغم اِعمال ستمگری چند لایه بر زنان بلاكشيده مهين ما و تمام مصائب و آلام  وارده بر آنان، به هياهو پرداخته و تجليل و بزرگداشت از اين روز همبستگى زنان سراسر جهان، "هشتم مارچ روز  جهانى زن" را به تمسخر مى گيرند. این زن ستیزان با کشاندن زنانی آراسته از جنس و طبقۀ خود شان به روی ستیژ های رنگین و یا مقابل کامرۀ رسانه ها گويا چنین وانمود می کنند که این جانیان ضد زن و ضد انسانیت تمام موازين انسانی و حقوق حقۀ زنان و مادران و دختران دردمند و تحت ستم کشور را رعايت نموده اند!؟
زنان متعلق به طبقات و اقشار محروم  و زحمتکش جامعۀ ما به طرق مختلف توسط  همين كوتوله هاى مرتجع و زورگوی تربيت يافتۀ امپرياليسم از آدرس دين و مذهب سركوب می‌شوند و با خشونت  عليه شان رفتار مى شود و هميشه  با شاق ترين كار هاى  اجبارى، چه در محيط خانه، یا  در مزرعه، و چه در كار هاى نيمه صنعتى و خدماتی كشور مشغول جان كندن هستند و به شدت استثمار می شوند. علاوه بر آن كه شعله هاى خشم و كين متعصبين و كوردلان مذاهب، متحجرين و تعليم يافتگان  ديوبندى و عمامه به سران سيه پوش قُمى،  گلوگير صداى رساى هر آزاده زن افغان است. هرگاه  كه زن از عمق درد و رنج  چهارديوارى محصور شدۀ خانواده اش، تا خواست  صداى ناله و ضجه اش را بلند كند، در گلون خفه اش كردند، مثله اش كردند  و در شعله هاى آتش جهنمى خود  سوختاندند، سنگ بارانش كردند، با شلاق كين، با بى حرمتى به بانوئی كه مادر فريادرس  فرزندان اين مرز و بوم بوده، بر او تجاوز کردند و به خاك و خونش كشاندند.
با این اوصاف، حال در گراميداشت هشتم مارچ "روز جهانى زن"، اين مزدوران و باند هاى آدم خوار بسیج شده توسط استعمار چه در مسند قدرت، چه همسو با حاكمان بى بند و بار زوزه سرمی دهند. اين مغرضان بى آذرم يك جا با حاكمان مزدور روز زن را به تمسخر گرفته  از تربيون هائی كه در خدمت اشغالگران و براى توجیه اهداف شوم متجاوزان و زورمندان است،  با طمطراق و بی حیائی به رقص و شادی پرداخته و با دهل و سرنا این روز را گويا تجليل مى كنند!؟ عده ئی عروسک هم که عملاً جیره خوار اشغالگران و رژیم مزدور هستند و در پُست های بلند کمیسیون های به اصطلاح حقوق بشر، دفاع از زن  و... لمیده اند، گاهی به رسم تفنن و اغواگری در مورد ستم بر زن حرافی می کنند و از همین گرگان آدم رو تقاضا دارند که به بره، که آن را شکار خود می دانند، رحم کنند. زهی بیشرمی و حماقت!!!
با این حال، ما از هشتم مارچ به مثابۀ  "روز همبستگی مبارزاتی جهانى  زن" ضمن گراميداشت از مقام والا  و دفاع از حقوق و حیثیت انسانی برابر زن  با مرد، تجليل مي كنيم. بر ما است تا براى آزادى و برآوردن حقوق حقۀ زنان، مادران، دختران، كودكانی كه مورد تجاوز اهريمنان قرار مى گيرند، به پا خاسته و فرياد آزاده زنان كشور خود را به گوش خلق هاى جهان رسانيده  و هزاران خشونت و تجاوز كه همه وقته در سرتاسر كشور ما توسط اشغالگران و زورمندان و نظام پوشالى مزدور اعم از وطن فروشان جهادى، طالبى و تروريستان كور، زير پوشش مذهب و دين و ستمگران بی دین عليه خواهران، مادران و فرزندان ما بلاوقفه صورت مى گيرد، محکوم کنیم. به دفاع از حق زنان مظلوم برخاسته  و انتقام خون "ناهید" ها و "فرخنده" های این وطن را از جلادان و قاتلان خلق افغانستان بگيريم.
مردم آزادۀ افغانستان بيائيد با قدرت و توانائی و با اتكاء به نيروى پرتوان روشنگران، آزاديخواهان و مبارزان سرسپردۀ ميهن تان یک جا به ميدان مبارزه عليه اين مظالم و بى عدالتى استعمار ــ ارتجاع حضور يابيم  و براى نابود كردن  چنين نظام هاى فرومايه و پست و پليد ساخت امپرياليسم كه در رشد و تربيۀ متعصبين، متحجرين  و اسلاميست هاى كورمغز زمینه سازی می کنند، تا زنان پاكدامن و بى دفاع مان هميشه تحت انقياد شان باشند، به پاخيزيد تا باشد که مردم ستمديده و مادران عذاب كشيدۀ خود را رهائى بخشيم.

 

مرگ و نفرين بر کلیه ستم پيشگان زن ستيز!
زنده و جاويد باد همبستگى كليه زنان و مردان خلق ستمکش افغانستان!