از نشریۀ پیشتاز (Vanguard) – ارگان حزب کمونیست (مارکسیست ــ لنینیست) استرالیا
مترجم: متین کوشا
۱۷ اکتبر ۲۰۲۳



در کنار فلسطین ایستاده ایم!

پس از سال ها ظلم و ستم دولت صهیونیستی اسرائیلی، مردم فلسطین
در نوار غزه مقاومت هماهنگ را آغاز کرده اند

هزاران حملۀ راکتی به شهر های جنوبی اسرائیل اصابت کرده است، حصار زندانی شدن فلسطینیان در غزه با بولدوزر تخریب شده است و مبارزان فلسطینی به طرق مختلف وارد اراضی اشغالی فلسطین در جنوب اسرائیل شده اند، تجهیزات نظامی اسرائیل را تصرف کرده و شهر ها را تصرف کرده و با نظامیان اسرائیلی درگیر شده اند.
سازمان اصلی حماس متهم شده است که شهروندان اسرائیلی را برای قتل و گروگان گرفتن هدف قرار داده است. حماس یک سازمان مارکسیست - لنینیست نیست و روش‌ های مبارزۀ آن، تا آنجا که متوجه غیرنظامیان است، اشتباه است. تروریسم ناشی از عدم درک این حقیقت است که توده ها هستند که تاریخ را می سازند. تمرکز بر انتقاد از حماس به عنوان تروریست، انحراف از واقعیت تروریسم بی رحم رژیم صهیونیستی است.- تکیه از خروش رعد است.
ما در کنار فلسطین ایستاده ایم و از حق و وظیفۀ مقدس مقاومت در برابر ظلم دفاع می کنیم.

گدی های کوکی صدای اربابان امریکائی خود را بازتاب می دهند
علی رغم حمایت فزاینده از حقوق فلسطینیان در استرالیا، حمایتی که به صفوف حزب حاکم کارگر نیز رسیده است، گروه سه ‌گانۀ انتونی البانیزی- پنی وانگ- ریچارد مارلز * از روی نُت ‌های ایالات متحده مشغول ترانه ‌خوانی هستند و "حملات بی ‌دلیل سازمان ستیزه‌ جوی حماس" را محکوم کرده و آن را "نفرت‌ انگیز" توصیف کرده‌ اند. آن ‌ها به عنوان پژواک صدای «بایدن»، از "حق اسرائیل برای دفاع از خود" حمایت کرده‌ اند.
این احساسات شرم ‌آور است.
شهروندان فلسطینی، از جمله کودکان و سالمندان، هر روز توسط مقامات اسرائیل مورد وحشیگری و قتل قرار می‌ گیرند. سربازان اسرائیلی به کرانۀ باختری یورش برده ‌اند تا مردم را در خانه‌ های شان بکشند، و این خانه ‌ها را به ساکنانی واگذار کنند که مفهوم نازیستی "فضای زندگی" (lebensraum) یا حق نازی ‌ها برای تصاحب سرزمین دیگران به عنوان «فضای زندگی» خود شان را پذیرفته‌ اند.
شهروندان فلسطینی، از جمله کودکان و سالمندان، در سال ۲۰۱۸ در غزه راهپیمائی بزرگ صلح آمیز بازگشت را برای نشان دادن وضعیت اسفناک خود به جهانیان ترتیب دادند. آنها همه روزه بدون سلاح به سمت حصار های نظامی اسرائیل در اطراف غزه می رفتند. اسرائیل ۸۰۰۰ نفر را با گلولۀ جنگی هدف قرار داد، ۲۲۰ فلسطینی را کشت و ۳۶۱۴۳ نفر را زخمی کرد.
شهروندان فلسطینی از جمله کودکان و افراد مسن مورد بمباران بی ‌رویۀ نیرو های مسلح اسرائیل قرار گرفته‌ اند که منجر به کشته شدن هزاران نفر و ویرانی کل مناطق نوار زمینی ۳۰۰ کیلومتر مربع توسط ارتش اسرائیل شده است که بیش از ۲ میلیون فلسطینی در آن محبوس هستند. 
اکنون ناتنیاهو فاشیست به این مردم زندانی دستور می دهد که محل سکونت شان را "ترک" کنند، زیرا او قول می دهد مناطق حماس را به ویرانه تبدیل کند. مصری ها اهرام ساختند، چینی ها دیوار بزرگ را ساختند، اما تمدن امریکا و صهیونیسم اسرائیل خانه های مردم را به ویرانه تبدیل کرد.
ناتنیاهو قبلاً برق غزه را قطع کرده است. قطع برق ۲.۲ میلیون نفر باعث مرگ کودکان می شود. چنین اقدامی هیچ توجیهی دیگری به جز ستم بر فلسطینیان ندارد و این واقعیت که اسرائیل حتی قدرت انجام این کار را دارد، ظلم روزانه بر فلسطینیان در غزه را برجسته می کند.

حمایت منطقه ئی از فلسطین
خلاف مثلث خائن، افکار عمومی در سراسر خاورمیانه با مقاومت فلسطین است.
"حزب کمونیست اسرائیل" (CPI) و "جبهۀ دموکراتیک برای صلح و برابری" (هَداش) در بیانیه ای در روز اقدامات حماس، شنبه ۷ اکتوبر، سیاست اشغالگری جنایتکارانۀ دولت راست افراطی ناتنیاهو را مقصر دانستند و تأکید کردند که خطرات بزرگی برای صلح در منطقه ایجاد می کند. 
"جنایات دولت دست راستی فاشیست برای تداوم اشغال منجر به یک جنگ منطقه ئی می شود که باید متوقف شود. حتی در روز های سختی مانند این - ما هر گونه آسیب به غیرنظامیان بی گناه را تکرار و محکوم می کنیم و خواستار حذف آنها از خونریزی هستیم. در این بیانیه آمده است: ما به همه خانواده‌ های قربانیان اشغال، اعم از عرب و یهودی تسلیت می‌ گوئیم."
«حزب کمونیست اسرائیل» (CPI)  و «هَداش» " دولت راست ‌گرای فاشیستی را مسؤول کامل تشدید تشنج شدید و خطرناک چند ساعت اخیر دانستند؛ تشنجی که هم اکنون به قیمت جان بسیاری از شهروندان بی ‌گناه تمام شده است."
"در پایان یک هفتۀ تکان دهنده که در آن شهرک نشینان در سرتاسر سرزمین های اشغالی تحت نظارت دولت خود دویدند، مسجد الاقصی را هتک حرمت کردند و قتل عام دیگری را در هُواره انجام دادند، امروز صبح با تشدید تشنج از خواب بیدار شدیم که کل منطقه را به سوی یک جنگ منطقه ئی و خطرناکی می کشاند - که دولت دست راستی راست از روز اول خود به آن دامن زده است."
حزب کمونیست اسرائیل" به حزب کمونیست کشور همجوار لبنان پیوست. حنا غریب، دبیر کل حزب کمونیست لبنان روز شنبه به مقاومت فلسطین درود فرستاد.
قریب با انتشار پستی در فیس بوک نوشت: "هزار درود از حزب کمونیست لبنان به تمام مقاومت کنندگان قهرمان فلسطین اشغالی که امروز حماسۀ قهرمانی جدیدی را علیه اشغالگری صهیونیست می نویسند".
وی در پایان خاطرنشان ساخت: "همۀ ما در کنار فلسطین و مردم آن بودیم و می‌ مانیم که برای حق بازگشت و ایجاد کشور ملی خود در سراسر سرزمین ملی فلسطین با مرکزیت بیت‌المقدس مقاومت می‌ کنند.
«جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین» از مبارزان خود خواست به حماس بپیوندند، روز شنبه روزی دانست که ماهیت درگیری و حیثیت ملت عرب احیاء خواهد شد.
حزب الله لبنان روز شنبه این عملیات بزرگ قهرمانانه را به مقاومت فلسطین تبریک گفت و از آنها حمایت کرد.
اسرائیل نژادپرست و توسعه طلب باید تسلیم شود. 
مانند هر موجود ارتجاعی، تا زمانی که هل یا فشار داده نشود، سقوط نخواهد کرد. مقاومت قهرمانانۀ فلسطینیان مظلوم به بی ثباتی رژیم اسرائیل کمک خواهد کرد.
ما در کنار فلسطین ایستاده ایم!
۰۸ اکتوبر ۲۰۲۳ 


یادداشت:
* انتونی البانیزی، پنی وانگ و ریچارد مارلز سه سیاستمدار حزب کارگر استرالیا که به ترتیب نخست‌ وزیر، وزیر امور خارجه و معاون نخست ‌وزیر استرالیا هستند.